본문내용
unhappy accountant takes his hours-long train ride home each evening, beaten down a bit more by his lot in life. Not only is Sugiyama battling himself, he's battling perception of his own decision to dance, which basically can be summarized as: "Guys don't." That's exactly same as Korea. I think that's the reason why we Korean can enjoy this film with full cutual understanding.
일본이야기이지만 한국의 상황도 비슷하다고 생각한다. 감독은 스기야마를 대도시에 사는 월급의 노예로 묘사하는데 한시간씩 출퇴근을 하는 그의 피곤한 모습으로 그의 삶을 표현한다. 스기야마로 대표되는 현대 일본남성들은 하면 안되는 금기속에서 숨막힐 듯 살아가고 있는데, 한국의 경우에 대입해보아도 큰 무리가 없는 것이 우리가 쉘 위 댄스의 내용에 더욱더 공감할 수 있는 이유라고 생각한다.
일본이야기이지만 한국의 상황도 비슷하다고 생각한다. 감독은 스기야마를 대도시에 사는 월급의 노예로 묘사하는데 한시간씩 출퇴근을 하는 그의 피곤한 모습으로 그의 삶을 표현한다. 스기야마로 대표되는 현대 일본남성들은 하면 안되는 금기속에서 숨막힐 듯 살아가고 있는데, 한국의 경우에 대입해보아도 큰 무리가 없는 것이 우리가 쉘 위 댄스의 내용에 더욱더 공감할 수 있는 이유라고 생각한다.
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