RENAISSANCE and REPORMATION(르네상스와 종교개혁)
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소개글

RENAISSANCE and REPORMATION(르네상스와 종교개혁)에 대한 보고서 자료입니다.

목차

없음

본문내용

reby subordinates all natural excellence and selfstrength to al higher world of earnestness and of austerity, in oder to attain which everything else must be sacrificed as for the precious pearl in the Gospel. On the other hand, against this the needs and drives of nature, the arsthetic feeling for the world, the creative consciousness of power, the antique tradition and universal thought which questions everything always rebel anew. From that spring up then again and again the results of a more artistic than moral ethics and the metaphysical identiy systems of the most different types. But insofar as the souls also here nowhere find rest, asceticism once again raises its gead and directs attention to the great otherworld beyond nature, sometimes more in a Christian ofr somethimes more in and Indian form which is today more fashionable. A witness for this is that the same scholar who created for us the picture of the Renaissance which is today the dominant one and who thereby presented to the phantasy of countless numbers the dreamland of an artistically ennobled naturalism, Jacob Buurckgardt, in a more compregensive reflection on the totality of history [Reflections on History] concludes a remarkable chapter on "gistorical crises" with these words: "The whole major decision can only proceed from the inner depht of mankind. Will the optimism, expressed as sense of power and sense of might, continue and for how long? Or will, als the pessimistic philosophyof this present time might possibly indicate, a general change in the way of thinking set in as in the third and fourth centuries?" These centuries to which Burckhardt refers are the centuries of asceticism.
그러나 두가지의 큰 움직임의 협력이 바탕된 변화와 연관의 과거까지 이 에세이는 빛을 던져주고 있다. 그것은 우리에게 독일의 종교개혁과 이탈리아의 르네상스 사이에서의 대조들의 이같은 일단면의 전형은 무엇인가를 깨닿게 해준다. 그것은 유럽인들의 근본적인 삶의 대조, 새로운 형태조자 변화되어지고 삶에 있어 커다란 새로운 문제들의 모든 새로움을 결코 포괄하지는 않는다. 그것은 예연자적 기독교 종교관과 고대 문화의 정신적인 해방에서 벗어난 우리 유럽인들의 세계의 양 기원의 근본적인 대조이다. 그같은 대조은 상호 배타적이지 않다. 최조의 협력으로부터 공조의 선이 그어지고 하나에서 다른 것까지 모든 시간에서였다. 그러나 그 모순은 단연 현저하게 나타났다. 두 요소들은 그들의 위대함과 부, 우리들의 영적 발전의 변동과 갑작스러운 변화들의 긴장을 요구했다. 그리고 그같은 것을 가진 협력속에서 우리의 죽음은 모든 영적인 것이 떠난 우리의 문화만큼 길었다. 기독교의 금욕주의는 항상 초자연적인 그것의 왕국을 새로이 건설했고 하위의 자연적인 영광과 엄격함·성실함을 통한 자기성찰 역시 마찬가지였다. 그리고 그것은 매사에 있어 성령속의 고귀한 진주를 엊기 위한 희생을 얻기 위함이었다. 다른 면에서, 이러한 요구와 자연적, 세속의 심미주의, 힘에 의한 창조의식, 고대 전통과 세계관에 대한 물음의 모든 것들은 항상 새로움을 모반하였다. 새로움이 계속해서 나타난 결과 도덕적 방법과 대부분 다른 형태의 형이상학적 자기발견 시스템 이었다. 그러나 영혼의 휴식 또한 현세에서 발견되는 한, 금욕주의는 그것의 선두에서 다시 떠오르게 된다. 또한 자연을 뛰어넘는 또다른 세상에 대한 계속된 긴장은 때때로 더욱 기독교적이거나 때로 더욱더 Indian 형상에 가까웠다. 그리고 그것은 오늘날 더욱 화려한 모습을 보인다. 이것의 증거는 르네상스의 화풍을 우리에게 보여주었던 같은 화가들에서이다. 그것은 오늘날 지배적이며 그들의 그것에 의해 보내진 형용할 수 없는 예술적으로 고귀한 자연주의 이상향이다. Jacob Burckhardt의 [Reflections on History]의 끝에 나오는 "historical crises"라는 단어에서 역사의 총체성이 더욱 합축적으로 반영되어진다. 이 단어는 "모든 커다란 결정들은 오직 인간의 내부 깊은 곳에서 생성되어질 수 있다는 것을 뜻하며 낙관주의는 얼마나 지속적으로 정신적, 육체적 힘의 분별로서의 표현할 수 있을까? 혹은 현재 나타날 수 있는 비관주의 철학으로서 3, 4세기동안 정착된 사고의 틀 속에서 일반적 변화를 이룰 수 있을까? 하는 것이다. 이 세기는 Burckhardt가 금욕주의 세기로 언급한 것들이다.
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  • 페이지수21페이지
  • 등록일2003.10.16
  • 저작시기2003.10
  • 파일형식한글(hwp)
  • 자료번호#226534
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